Blogi

Etusivu / Tuholaistorjuja Hans Herler: ”Kun onnistuu auttamaan asiakasta, se on ilonaihe itsellekin”

Takaisin asiakaskokemuksiin

Tuholaistorjuja Hans Herler: ”Kun onnistuu auttamaan asiakasta, se on ilonaihe itsellekin”

”Kevytyrittäjyys on eläkkeellä olevalle ihanteellinen. Ihan jo siitä syystä, kun ei ole ylimääräisiä kuluja eikä paperihommia. Minun ei siis tarvitse maksaa työeläkemaksua eikä muita sosiaalimaksuja.”

Hans Herler, tuholaistorjunta
Hans Herler on tehnyt kevytyrittäjänä tuholaistorjuntaa neljän vuoden ajan.

Näin kevytyrittäjänä toimimista kuvailee Hans Herler. Hän on tehnyt tuholaistorjujan töitä kevytyrittäjänä nyt vähän yli neljä vuotta. Hänen yrityksensä nimi on Tuholaisetvex. Yrityksen nettisivuja päivitetään parhaillaan.

”Nettisivuista puheen ollen sanoisin alkavalle yrittäjälle, että satsaa heti ainakin tonni hyviin kotisivuihin. Minä en sitä alussa hoksannut, ja markkinointi oli siksi työläämpää. Enää omilla nettisivuilla ei ole itselleni niin suurta merkitystä, sillä en tarvitse lisää töitä. Niitä on nyt riittävästi.”

Ennen omaa yritystoimintaansa hän teki tuholaistorjujan töitä isolle kansainväliselle tuholaistorjuntayritykselle.

”Nettisivuista puheen ollen sanoisin alkavalle yrittäjälle, että satsaa heti ainakin tonni hyviin kotisivuihin.”

”Kun lopetin siellä, aloin sitten tehdä näitä töitä omalla nimellä. Sivutoimisesti olen tehnyt näitä töitä toki aiemminkin muun homman ohessa.”

Millaista tuholaistorjujan työ on?

Herlerin asiakaskunta on hyvin moninainen. Asiakkaina on muun muassa yrityksiä, taloyhtiöitä ja yksityishenkilöitä.

”Minulla on hyvin kattava asiakaskunta, koska tämä asia koskettaa niin monia. Asiakkaani voivat siis olla ihan ketä vain maan ja taivaan väliltä.”

Hän on saanut omat asiakkaansa aluksi vanhojen tuttavuuksien kautta. Sittemmin tieto hänen toiminnastaan on kantautunut suusta suuhun, ja asiakkaita on tullut lisää.

”Jos onnistuu ratkaisemaan jonkun ongelman, jota esimerkiksi kilpailija ei ole saanut ratkaistua, saa hyvin lisää asiakkaita. Siinähän on heti itselle tyytyväinen asiakas – ja hänen naapurinsa ottaa sitten varmasti myös palvelun minulta.”

”Jos onnistuu ratkaisemaan jonkun ongelman, jota esimerkiksi kilpailija ei ole saanut ratkaistua, saa hyvin lisää asiakkaita.”

Käytännön työn hän hoitaa hyvin anonyymisti ja asiakastaan kunnioittaen. Hänen asiakkaillaan voi olla ongelmia muun muassa hiirien, rottien, luteiden, toukkien tai lintujen kanssa. Joskus voi olla esimerkiksi ampiaispesä asiakkaan töiden kannalta hankalassa paikassa. Kun näitä ongelmia ilmenee, Herler hälytetään paikalle, ja asia annetaan hänen hoitoonsa.

Hans Herler, tuholaistorjunta
Hans laskuttaa kaiken työnsä Omapajan laskutusjärjestelmällä, jonka ominaisuuksia hän pitää erittäin hyvinä.

”Pääsääntöisesti osaan ratkaista ongelman. Elämänkokemus kiinteistöistä ja erilaisista korjaustöistä on antanut minulle laajan kokemuspohjan. Jos on tarpeeksi työkokemusta vähän siitä ja tästä, niin kyllä ongelmiin pystyy aina nikkaroimaan jonkun ratkaisun. Itseäni aina motivoi työssäni myös se, että kun onnistuu, siitä maksetaan – ja kaikki ovat tyytyväisiä.”

Omapajan laskutusjärjestelmä toimii

Omapajan Herler löysi netin kautta, kun etsi itselleen uutta laskutuspalvelua. Hän vertaili eri vaihtoehtoja, ja päätyi sitten Omapajaan.

”Olen siis kokeillut muitakin, mutta ne ovat olleet minulle aikamoisia pettymyksiä. Esimerkiksi sellaiset on olleet ikäviä kokemuksia, kun jonkun laskutuspalvelun järjestelmä ei ole toiminut. Laskut eivät olekaan lähteneet eteenpäin, eikä ole voinut olla varma, onko laskua maksettu.”

Hän vertaili eri vaihtoehtoja, ja päätyi sitten Omapajaan.

Omapajan kanssa hänellä ei ole tätä ongelmaa ollut. Hänestä Omapajan käyttöliittymä ja laskutusjärjestelmä on selkeä, yksinkertainen ja toimiva.

”Siinä on monta hyvää puolta. Kaikilla ei ole näin hyvää järjestelmää. Olen ollut täysin tyytyväinen tähän. Jos en olisi, niin antaisin kyllä kuulua siitä, sillä parannusehdotuksistahan hyötyy kaikki muutkin.”

Hän on ollut Omapajan kevytyrittäjänä nyt muutaman kuukauden. Hän sanoo ilahtuneensa myös siitä, että jos hänellä on jotain kysyttävää, niin vastauksen saa hyvin nopeasti.

”Jos asiakaspalvelija ei tiedä vastausta johonkin kysymykseen, niin hän lupaa kysyä joltain toiselta, eikä vastaus silloinkaan jää venymään. Se on itselle tärkeää siksi, koska omassa asiassaan ei pääse eteenpäin ennen vastausta. Pitää vain istua ja odottaa, joten se helpottaa paljon, kun vastaus tulee nopeaa.” 

Tulevaisuudessa hän aikoo tehdä töitä samaan malliin kuin tähänkin asti.

”Ehkä olisi syytä vähän vähentääkin töitä ja nauttia elämästä, mutta minusta työnteko vain on mukavaa. Jos se antaisi itselleni vain rahaa, niin en sitä tekisi. Mutta kun saa auttaa asiakkaita, ja kun onnistuu ratkaisemaan heidän ongelmiaan, niin se on iso ilonaihe aina itsellekin.”

Tee rahaa kyvyilläsi. Aloita kevytyrittäjyys!

Rekisteröityminen Omapajaan on ilmaista eikä se velvoita sinua mihinkään. Ellei laskutusta, ei kulujakaan.